Tom Felton Talks Potter Actor Jam Sessions, and Wizard Rockers Draco and the Malfoys

499

Mar 24, 2009

Posted by SueTLC

Actor Tom Felton recently gave a new interview to Feltbeats.com, where the Draco Malfoy actor discussed his love of music, jamming on the set with fellow Harry Potter actors, and even a bit on Wizard Rockers Draco and the Malfoys.

While it isn’t quite the Weird Sisters at work on set, Tom Felton first discussed his long love of music, and time spent with fellow cast members playing music on the set. Quotage from the interview:

TF:As far as jamming on the set with people, I know James Phelps is a big
guitar man. I think he’s more into his electric, shredding up the
e-string and that sort of thing. He was always working, though, as
well, so we never actually got a chance. One of the young chaps,
Freddie Stroma (Cormac) – we had a little jam once on one of the nicer
days outside. He brought his guitar and I had mine. And some of the
crew members as well.

FB: Were you wearing your school uniforms while you were playing?
TF: Yes, I think so. It was a really sunny day the day we played so I remember being really hot in my uniform outside!

FB: And doesn’t Matt Lewis play?
TF:
And Matt Lewis, yeah! I didn’t realize he jammed on the strings! He
sent me a message the other day. He said, “Loved the new song; I really
want the chords.” And I didn’t realize he played the guitar. That’s
cool, that’s cool. We’ve got another jammer on the list.

FB: Yeah, you guys should have, like, a Harry Potter Reunion Tour.
TF: Yeah, that’s it. We should have a band, shouldn’t we? Brilliant.

Talk then turned to the wildly popular Wizard Rock, where Tom Felton described learning of the fan based rock music recently while here in Florida, where he spoke on the phone to members of Draco and the Malfoys (Brad and Brian). In what is surely a cool thing, Tom described this encounter as follows:

TF: Well, you know, when I was in America, I was brought aware of this thing called wizard rock. Are you aware of such a thing?

FB: Oh, yeah, definitely!
TF:
Oh my god, I had no idea that people were actually making a living out
of singing about, you know, Harry Potter! It’s craaazy, man! I find
that so fun!

FB: Have you heard any of the songs, then?
TF:
The funny thing is, we met a lady once who actually sung in one of the
bands. And she got some of her friends on the phone. I think it was a
band called ‘Draco and the Malfoys’?

FB: Yeah, yeah!
TF:
Yeah, it’s quite random! And I spoke to them, and was like, “Hello,
nice to meet you.” I won’t lie, I thought it was a novelty thing; I
didn’t realize it had this huge following! And they actually have gigs
and stuff! I was like, “Wow!” I mean, ‘Draco and the Malfoys’ actually
toured Europe! It’s incredible.

FB: And have you heard their song “Tom Felton’s Kinda Hot”?
TF: Well, I think I heard about that… Aren’t there guys in that band?

FB:
Yes, but it is from Draco’s perspective, see? All the songs in wizard
rock are from the perspective of the character the group is named
after. So this song is about how Draco thinks you’re a good actor to
play him in the movies.

TF: Well, there you go. How bizarre! How bizarre. Wow, well, that gives me more insight!

Thanks to Feltbeats, and much to Emma from Snitchseeker, who emailed about their questions that Tom answered!





92 Responses to Tom Felton Talks Potter Actor Jam Sessions, and Wizard Rockers Draco and the Malfoys

Avatar Imagebuthagrid says: Too funny!Avatar Imagemaimiaa says: you know, tom felton is kinda hot :] great interviewAvatar ImageSidish_black6 says: Good. . . :)Avatar ImageCaramello says: That is awesome! Some day I'll jam out with him :D Hopefully... Lol.Avatar ImageNiphai says: Lol, great interview!Avatar ImageMOEgir198 says: Aw I Love Tom! He and Matt MUST get a band together lol! i'm go see them!Avatar Imagemaera-kyrie says: Lol Tom seems to be very unlike Draco in real life...but he plays him so well in the films. Even in the first one, he just had that spoiled, snobby rich boy thing down-pat. :DAvatar ImageMoose_Starr says: This is one cool interview ... Tom Felton seems a real nice guy. But, it's kind of weird (to me) that someone like Tom Felton who's so central to everything HP can be right in the middle of the HP media yet unaware of wrock which is like huge. I guess the actors are so busy filming and working that they dont see what's going on around them. Avatar Imageginnyrose says: That so cool and his new song not bad Avatar Imageserp says: Aww man. Now I really want to invite him to a UK Wrock show! That'll get him in the picture!Avatar ImageCool Grandma2 says: It's nice to get some personal info on the other actors from HP. Hmmm strange he is into music and didn't realize there was the whole Wizard Rock movement. Guess he doesn't have HPS. Lol Avatar Imagemugglemom4 says: I think the actors are so busy that they haven't had the time to enjoy all the stuff that we as fans do. Avatar Imagelau399 says: Tom Felton is so cool. I love him. I hope they do create a band in the sets...that would be funny!!!! Good for him!Avatar ImageProfessor Cassandra says: Wow, the actors have jam sessions on the set when they're not working? That's so awesome!Avatar Imageqwientje says: OH my God, he's sooooo hot!! and he's a really good singer and guitarplayer too!!Avatar ImageBradyboy says: I didn't know that phelps and Matt Lewis played the guitar... Avatar Imagesunshine123 says: thats a cool interview. its gud that the actors are aware of the wrock bands. tom and draco and the malfoys shud do a duetAvatar ImageAmySnow says: Oh dear. The people interviewing him obviously didn't know much about Wizard Rock...Avatar ImageSarabi says: Haha, what a neat interview :) I like how Tom is in touch with the fandom. Hopefully they'll make that wrock band some day ;)Avatar ImageHouseofAwesome-puff says: Wow, he seemed truly unphased there was a song out there about him being Hot. Lol, still, he seemed to me to be a little disconected from the fan community. *bring on the flames now XD* So, I know that's not a popular opinion but. . .Avatar ImageDobbyandWinky says: That was just AMAZINGAvatar ImageZivlok says: SO GREAT. All I got to say.Avatar Imageavrenim says: what a good interview! i would love to hang out with tom felton.. he seems like such a cool guy. i hope he, james phelps, and matt lewis do actually start a band :DAvatar Imagesupergirlinfrance says: That was a funny interview!Avatar ImageSirius_Craic says: That was hilarious!Avatar ImageeiVega says: Aww...that reminds me when my coworkers had jam sessions. I miss it! :(Avatar ImageGarden State Geek says: Netalia Tena is quite a good singer too. You can check that out as one of the bonus features of the OotP DVD. Avatar Imagehermionegirl7 says: Wow, that is pretty awesome. I think Tom is one of my new favorite actors. :)Avatar Imagenddulac says: Tom Felton rocks. I hope he does form a band out of cast and crew members - he could open for Draco and the Malfoys!Avatar Imagespicefan1978 says: I loved that interview. It's always nice to hear how the actors spend their downtime while waiting for the next shot to be set up!Avatar ImageDances with Dobby says: Love him! He plays the guitar, he's funny and hot!Avatar Imagelunalovegood97 says: That's awesome! I'm so glad that at least one of the HP actor's knows about Wizard Rock!Avatar Imagepotterhead23 says: Good interview but the article missed the whole point- Matt Lewis plays the guitar! ;)Avatar Imagestevenk12468 says: This is pretty funny. LoL...Avatar ImageChantyBabez says: Awesome! :D xAvatar Imageselene21 says: good interviewAvatar ImageNoble Birth Descending says: Hmmm. Guess Entertainment Weekly is just a US thing. Draco and the Malfoys were pictured in the Nov. 14th issue where the DVD "We Are Wizards" was reviewed. http://www.ew.com/ew/article/0,,20241376,00.html I guess it goes to say that Tom Felton has also not seen himself in the DatM fanvids on YouTube either. "My Dad is Rich" will always be one of my favorite Wizard Rock songs.Avatar ImageLunabelle7 says: That's great! I love that so many of our favorite faces are also musicians.:) So cool. Tom's response to Wrok reminds me of my own. I just found out about the "Wizard Rock" side of famdom recently, too, and I'm still being surpized at how "big" a thing it really is (for instance, "Draco and the Malfoy's toured Europe? I think that this article might be the first I've heard of that...). AwsomeAvatar Imageweasleyalltheway says: thats so awesome! he seems like such a cool person to talk to. i love hearing the stars talk about wrock ;)!Avatar Imageameema says: awww he's so cute! i LOVED the part about wizard rock and the dinosaurs!!! and haha hp jam sessions..... that'd be something to see!!!Avatar ImageKimberlyZ says: he's minee :)Avatar ImageHPNAIV says: He's so amazing! :) I love the comment about the song. LOL.Avatar ImageKaraDawlish says: Hahahaa you cAn tell they are amazed bu sort Of think we're creepers at the same tiiime lol. He sounds so uncertain by the way im reading it :P I guess you really got to experience it to truely NOT think we're creepers. My favorite thing was when i was hangin outside the nyc wrock fest w/ alex& explaining to some middle aged women who worked near by what was going on in there xDAvatar ImageKaraDawlish says: Hahahaa you cAn tell they are amazed bu sort Of think we're creepers at the same tiiime lol. He sounds so uncertain by the way im reading it :P I guess you really got to experience it to truely NOT think we're creepers. My favorite thing was when i was hangin outside the nyc wrock fest w/ alex& explaining to some middle aged women who worked near by what was going on in there xDAvatar ImageCzechmetz says: "...this song is about how Draco thinks you're a good actor to play him in the movies." "How bizarre! How bizarre." hahaha, it's too good.Avatar ImageBewareoftheNargles says: ah, that's quite hilarious. Avatar ImageDanielaNC says: LOL I'd never realized Tom Felton could be so funny!Avatar ImageHermioneRon4ever says: I would so go see him in concert! He's a great singer! And actor too!Avatar Imagefelicitas says: That's so awesome! I wish I could play well enought to jam...Avatar Imagefloridianhp says: coolAvatar ImageCourtney Quirke says: My friend gave him that DatM CD in Orlando! YAY! *subtle*Avatar ImageAthenamalfoy says: So funny Tom is so hot and can sing wow.Avatar ImageLoveStory2209 says: I LOVE Tom Felton!!!!!! :D :D He's SO INCREDIBLY H-O-T!!!!!!!!!!!! :D :D :DAvatar ImageSareptheRavenclaw says: That's an amazing interview. Avatar Imagea1000wtp says: hahaha thats awesome! Avatar Imagecarmenriots says: I love that he knows about Wizard Rock, it makes life more fun lolAvatar ImageHollyLime says: Very cool interview. I never would have thought that the actors hadn't even heard of Wizard Rock. Sweet!Avatar ImageErinM says: What a cutie McCutester lolAvatar Imagetonksgirl says: aah perfeeecct!!! lol. dont want to sound too much like a squealing fangirl xD great interview!Avatar Imagehermyone08 says: So Funny! The HP actors really should be in a band that would be awesome! :)Avatar Imagebecmajec says: haha how amusingAvatar ImageNargleCatcher says: Haha! Cool interview!Avatar ImageNargleCatcher says: Haha! Cool interview!Avatar ImageKara000 says: Thats awesome. Avatar Imagetaekwondochik44 says: Spectacular interview!!!!!!!!!! I love how he knows about wrock! He's amazing!! I had no idea that Matt and James played guitar too, that's awesome!!!!!!! Avatar Imagecheeserpleaser says: Certainly an entertaining and illuminating interview! Thanks for linking.Avatar Imagephantomdave79 says: LOL! That's pretty cool. When two worlds collide!Avatar Imagegreenfire says: There should be a new genre called Wizard-Actor Rock. Really a lot of them are musicians!Avatar ImageWhisperwing says: That's really adorable, especially his initial befuddlement over the song about him by DatM. Glad to see he's gained this insight!Avatar ImageWhisperwing says: Oh! Oh! The boys should all play their instruments and have Evanna do the singing! Now -that- would be 'freaking awesome'!Avatar Imagenyteflite says: yay! i luv tom felton. he is such a good singer. i love his songs! :DDAvatar ImageMiss Freewind says: This interview was really funny. I loved that he talked about the wrock thing from his perspective as an actor. And how he thinks we are weird, which I totally agree with because I think we are (and I am personally proud of it).Avatar ImageJustSuperMione says: OK so I have one small request... when that Jam session happens someone record it! Maybe they could record them Jamming and use it as an underbed (music underneath) Potterwatch - or something random like that... could you imagine - it would be awsome... Have to say though he's taking the fact that a band about the Character he plays in Potter - who has done more then him musically (at this point), like touring - REALLY well. What a gentlemen!Avatar Imageprincessginevra says: tom felton is kinda hot :)Avatar Imageprincessginevra says: YES JustSuperMione they should so record them... maybe they could post the videos online or something :) Avatar ImageSally_Zaar says: LOve it!Avatar Imageelecktra_snape says: Tom is so hot man. I love his music, I didn't know he could sing. Avatar Imagemrh216 says: Okay, Tom and Matt playing together would be one of the best things ever! And that Draco and the Malfoys story is funny!Avatar ImageHagrid 713 says: Such a nice, regular guy - no big head.Avatar Imagelilhpchick20 says: That was interesting.Avatar ImageSlytherin Princess101 says: Great interview he is funny!!! I would give anything to see him and James Phelps playing, maaaaaaan that would be soooooooooo good!!!Avatar ImageMiss Smarticle says: Wow, I didn't know wrock was just a US thing. o.o I love how cool he thinks the whole thing is, like his whole reaction is just "Wow, that's amazing!"Avatar Imageravensmith says: It is very good to see these young people pursuing positive things outside of what they do in the HP movie series. They all seem to have very bright futures.Avatar Imageangelac123 says: Hilarious! Tom Felton is awesome! :DAvatar Imagebadger666 says: That's such a funny interview. I love it. The part about DatM...lol. He seems like such a nice guy. And he totally should start a band with the other HP actors. That would be awesome.Avatar ImageLady of the Lake says: It's too cute.Avatar Imagemissskye says: So cute!!!Avatar Imagecaitlin.roth says: hahaha, i love how he was asked about 'Tom Felton's Kinda Hot!' I used that song in a research paper on harry potter!Avatar Imagesnapealicious says: The more I hear about TF, the cooler he gets.Avatar ImageAlexandra_Isis says: I LOVE IT! tom is such a nice guy...it would be so great if i could talk to himAvatar ImageLeander21 says: the song is actually really goodAvatar Imagechoirgeek says: Hahaha, oh God, Tom Felton talking about Draco and the Malfoys. How perfect. Ahaha, love it!

Write a Reply or Comment

The Leaky Cauldron is not associated with J.K. Rowling, Warner Bros., or any of the individuals or companies associated with producing and publishing Harry Potter books and films.